woensdag 20 februari 2013

Modderbad taart met varkens

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een kitkat taart gemaakt.
Nu als een modderbad met varkens. Al eerder heb ik een kitkat taart gemaakt maar toen met m&m's en maltesers. Het is een super lekkere taart en het ziet er super leuk uit! Ik zal jullie nu uitleggen hoe je deze taart kunt maken.

Voorbereiding:
- Maak een cake of chocolade cake hoe je het normaal ook doet.
- Zorg dat je kitkat, chocolade en roze fondant/marsepijn in huis hebt.

Nu gaan we bezig met de cake versieren:
Eerst wacht je tot de cake is afgekoeld. Ondertussen zou je alvast de chocolade kunnen smelten. Dit kun je op vele manieren doen. Ik heb zelf water gekookt en dit in een kommetje gedaan hier boven op zet je een kleiner kommetje die net niet het kokende water uit het onderste kommetje raakt. Nu leg je de chocolade in het bovenste kommetje. De chocolade smelt zo vanzelf. Als de cake is afgekoeld plak je de kitkat om de cake heen met de smolten chocolade. Giet de overgebleven chocolade over de cake zodat de hele bovenkant van de cake bedekt is met chocolade. Nu maak je roze varkentjes van fondant of marsepijn. Ik heb zelf fondant gebruikt omdat ik dit zelf lekkerder vindt en het plakt minder. Je maakt roze bolletjes (buik), één kleiner bolletje (kop) en vier kleine bolletjes als poten. Nu maak je een heel klein bolletje en deze druk je plat en maak je twee deukjes in zodat het op een varkens neus lijkt. Ook maak je twee oortjes. Zo maak je dus varkens. Ook is het leuk om soms alleen een bolletje te maken met een staartje zo lijkt het net of het een varken is die op de kop in de modder staat. Leg dit allemaal op de cake. En de cake is af! Je hebt nu een super lekkere maar ook mooie taart gemaakt!

Eet smakelijk!

Doei doei xx Nadia.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten